Kolvringar Volvo 850, S70, V70, XC70 (-1998) B5252 B5254 (0.40 överdimension) (83.4mm) (1.20 1.75 3.00)

Kolvringar Volvo 850, S70, V70, XC70 (-1998) B5252 B5254 (0.40 överdimension) (83.4mm) (1.20 1.75 3.00)
0.40 överdimension
Passar till B5252 10V , B5254 20V
Diameter: 83.4mm
Storlek: 1.20 1.75 3.00
Det finns även tidiga V70 som har dessa ringar. Mät innan beställning.
I lager, skickas omgående
Beskrivning
Kolvringar Volvo 850 2.5l (2435cc) GLE GLT / S70, V70 (-1999)
0.40 överdimension
Passar till B5252 10V , B5254 20V
Diameter: 83.4mm
Storlek: 1.20 - 1.75 - 3.00
OEM 271373, 272157, 272160, 31330724
Volvo S70, V70 (-1998) B5252FS, B5252S, B5254FS, B5254S
Volvo S70, V70, V70XC (-1999) B5254T
Jämför ringens tjocklek. Volvo har bytt kolvar och ringar från motor 396323 på grund av oljeförbrukning. De gamla kolvarna och ringarna finns inte längre tillgängliga.
Ett sätt att täta en sliten motor kan vara att montera dessa överdimensionsringar som du slipar in. Du får då en tätare motor än atrt du sätter i STD ringar
Glöm inte att hona ur cylindrarna, annars sliter inte ringen in sig rätt, och du får snart dålig komp igen...
Alla ringsatser innehåller ringar till en hel motor
Ett tips är att du låter motorn gå på förhöjd tomgång (1500varv) 30-60 min efter ringbyte
Efter det har du en tät motor. Att tokvarvar en motor innan du kört in det, kommer garanterat ge ett dåligt resultat